DRAŽBA / pro dobrou věc

Dražba uměleckých a designových autorských děl Benefičního večera 15 let pobočky Člověka v tísni o.p.s. v Ústí nad Labem

= byla to výzva, ale s uspokojením můžu říct, že na první realizaci velká osobní spokojenost (produkce i PR se povedly) a krásný výdělek

Jak na to? 
Základem je dobrý úmysl a cíl, následně důležitou součástí je skvělé PR a dobrý licitátor (čímž mnohokráte děkuji Vítkovi) a v neposlední řadě natěšení dražitelé...
Vše záleží na nadšení, ochotě a spolupráci.
Tip a plus: Dražbu lze spojit s charitativním koncertem nebo divadlem apod. (= zaručena určtá návštěvnost obou akcí).

Mé jednotlivé kroky / shrnutí...
1) Odpověďět si na otázky:
Pro koho chci dražbu uspořádat? (organizace - oslovení / nebo organizace osloví vás, jako tomu bylo v mém případě)
Kam výdělek poputuje? Koho akce podpoří (cíl, smysl akce)?
Které umělce/kyně oslovím a požádám o dar (umělecké dílo)? (první seznam)

2) Dojednat předem podmínky s pořadatelem dražby 
(přeci jen z pozice organizátora jsem nebyla společností nesoucí výdělek dražby = definovat a nastavit smluvní vztahy)
Uzavření smluv organizace s jednotlivými umělci.
Uzavření smlouvy organizace s úspěšnými dražitely.
Ve smlouvách dodržet předmět smlouvy, na co daný peněžní dar poputuje (=cíl dražby).
Návrh realizace a programu dražby (plán harmonogramu / představa o dražebním večeru/dnu; finanční vklad - např. na tisk letáků, definování dobrovolné práce na realizaci dražby / produkce, PR, grafik, licitátor a asistentky; místo dražby x akce)

3) Oslovení umělců a designérů
Nutno osvětlit jim cíl dražby, pořádající organizaci, smluvní podmínky a nastavení dražby.
Darovatelé zdarma poskytli díla k dražbě (dvojí darování: autor dílo organizaci k dražbě, následně veřejnost během dražby kupuje/daruje peníze za jím vydražené dílo organiizaci na konkrétní cíl)

4) PR a příprava dražby
vytvořit seznam děl určených pro dražbu a sumarizace podkladů pro dražební leták (jméno umělce/designéra, popis, vyvolávací cena, foto)
grafická úprava letáku dražby (doplnit cíl dražby, informace o organizátorovi a loga partnerů)
tisk letáků
nástup PR - spolupráce - roznos letáků a elektronická podoba na web, soc. sítě / postupné odkrývání dražených věcí
domluvit si licitátora a asistentky na předvádění dražených děl
svoz dražených děl a uskladnění
harmonogram dražebního večera (plán, průběh - důležité děkovačky, sponzoři apod.)

5) realizace dražby - den D
registrace dražitelů a definování pravidel /  bez registrace v případě menší dražby
pravidla zveřejnit před začátkem dražby, definovat průběh a "nákup"
dražitel dostane (nemá-li již) leták dražby - aktuální pořadí dražených děl a vyvolávací cena
licitátor doplňuje vytištěné informace o aktuální vtipné, žhavé, netradiční historky či příběhy vzniku díla (kontaktoval se s darovateli)
úspěšní dražitelé si vydraženou věc přebírají až po skončení dražby a nabývají vlastnictví až podpisem smlouvy a splacení ceny určené dražbou

Naplnění cílů: 
výdělek pro doboru věc, spokojený dražitel, mladé současné umění a design mezi lidmi :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky